Popis poskytované služby:
Služba je určena dospělým lidem s mentálním tělesným a zdravotním postižením, kteří nenalézají pracovní uplatnění na otevřeném ani na chráněném trhu práce. Je určena těm, kteří chtějí pracovat a naučit se novým dovednostem. Služba je BEZPLATNÁ a nabízí: - bezpečný prostor pro získávání pracovních zkušeností, - nácvik dovedností vedoucích k co nejvíce samostatnému životu, - pocit sounáležitosti a osobní důležitosti díky zapojení se do přátelského pracovního kolektivu, - učení se tvořivému řemeslu - plstění ovčí vlny, - profesionální a individuální přístup, - smysluplnou činnost přinášející radost a prospěch sobě i druhým.
Pro koho je služba určena:
Dospělí lidé (18 – 64 let věku) s mentálním, tělesným a zdravotním postižením.
V čem je služba originální:
V dílně se pracuje s ovčí vlnou. Technikou mokrého plstnění jsou z ní vyráběny rozličné výrobky, bytové a módní doplňky jako prostíky, podsedáky, obaly na knihy, mobily, šperky aj. Vlnu si sami barví. Buď ji sami zpracují, nebo dále prodávají v obchodě a na eshopu s výrobky dílny a potřebami pro plstění. Klienti dílny se zapojují i do barvení, vážení a balíčkování vlny, zhotovování šperků, oceňování výrobků a odbavování objednávek. Podílejí se tak i na kompletačních činnostech, které jsou často nabízeny jako náplň "chráněného" zaměstnání. Mimo pracovní oblast se věnujeme také péči o domácnost, přípravě nápojů a jednoduchých jídel, stravování a sebeobsluhy.
Zobrazit PDFJakou formou je služba poskytována:
Ambulantní
Kdy a kde je služba poskytována:
Adresa | Provozní doba / otevírací doba |
---|---|
Palackého třída 200, 537 01 Chrudim |
|
Oblasti pomoci a aktivity:
- Zaměstnání (práce)
- nácvik pracovních dovedností - Upřesnění: V dílně pracujeme s ovčí vlnou, kterou z větší části nakupujeme česanou a pranou, sami si ji barvíme. Technikou mokrého plstění vyrábíme různé bytové a módní doplňky, obaly na knihy/mobilní telefony atd. Část vlny dále prodáváme v balíčcích o různých gramážích. V dílně také kompletujeme kreativní sady na domácí plstění. Na výrobních činnostech se klienti podílí nevyšší možnou mírou od vážení vlny a chystání výrobků přes samotné plstění až po dodělávání výrobků (šití, holení a žehlení) až po balení sad. V dílně dodržujeme denní rozvrh činností - příchod, společné přivítání, pracovní činnosti před svačinou, svačina, hlavní pracovní činnosti, úklid pracoviště, záznam o činnosti, společné rozloučení a odchod. Klienti se učí vzájemně spolupracovat, chovat se ohleduplně, dodržovat stanovené pracovní postupy a zásady bezpečnosti práce a také včas svou případnou nepřítomnost nahlásit nebo omluvit.
- Domácnost
- nácvik péče o domácnost - Upřesnění: V rámci chodu dílny jsou mezi klienty rozděleny tzv. služby. Služby se plánují každý týden, tak aby se klienti spravedlivě vystřídali. Mezi služby patří zapalování svíčky sirkami, utírání stolů, zametání, příprava nápojů, umývání a utírání nádobí, obsluha myčky, třídění použitých ručníků po filcování, obsluha pračky, věšení ručníků, vynášení odpadků a kontrola poštovní schránky. Po domluvě lze ještě zařadit vysávání a umývání skel dveří.
- Hygiena/sebeobsluha
- pomoc při péči o vlastní osobu (např. oblékání, obouvání, úpravy zevnějšku, volba vhodného oblečení,…) - Upřesnění: Klienti mají k dispozici šatnu na odkládání oblečení a na přezouvání. Věnujeme se zejména volbě vhodné obuvi a vhodného oblečení, aby jednak odpovídalo venkovnímu počasí, ale také pokojové teplotě v dílně. Zdůrazňujeme nutnost pravidelné výměny použitého oblečení.
- pomoc při osvojení si základů osobní hygieny - Upřesnění: V dílně jsou k dispozici dvě toalety pro uživatele, jedna z nich je bezbariérová. Klientům je připomínána důležitost mytí rukou po použití WC a po práci s vlnou. Příležitostně se věnujeme nutnosti pravidelného sprchování a převlékání a také ženské hygieně. Mluvíme o vhodnosti používání deodorantů a popř. přiměřeném používání parfémů.
- Oblečení
- nácvik péče o oblečení - Upřesnění: V dílně se věnujeme také obsluze pračky a žehlení prádla.
- Sociální vztahy
- nácvik sociálních dovedností - Upřesnění: V dílně se učíme vzájemnému respektu a spolupráci. Osvojujeme si pravidla "slušného chování" - zdravení, nepoužíváme hrubá slova atd. Pokud má někdo nadměrně hlasitý projev a nebo např. potřebu neustále hovořit, snažíme se toto chování usměrňovat, tak aby konkrétní klient byl schopen alespoň částečné sebekontroly. Pomáháme klientům uvědomovat si, jak některé projevy jejich chování může druhým lidem vadit.
- Strava
- pomoc při přípravě stravy - Upřesnění: Každý den si klienti ke svačině připravují studené a teplé nápoje. Svačinu si přinášejí z domova. Máme k dispozici vybavenou kuchyňku. Věnujeme se vhodnému stolování. Přípravu nápojů a následné mytí/utírání nádobí zastávají na ten den daní uživatelé, kteří mají tzv. službu. Jedenkrát za měsíc probíhá "výjimečný den", kdy se nepracuje, ale jedeme do kavárny/restaurace do Pardubic. Nebo se věnujeme nějakému tématu např. BOZP, první pomoci atd. a pak společně jdeme do restaurace/kina v Chrudimi a nebo si nachystáme společné občerstvení. Pokud probíhá příprava občerstvení v prostorách dílny, tak se ráno nakupují suroviny. Uživatelé jsou rozděleni do malých skupinek, a jdou s pracovníky nakoupit část potravin do několika obchodů v okolí. Ve skupinkách pak např. chystají salát, vyrábí pomazánky atd. Pokud se vyráží do kavárny/restaurace jsou klienti podporováni v tom, aby si sami vybrali a objednali jídlo a pití.
- Volný čas
- pomoc s dodržováním docházky a pravidel - Upřesnění: Požadujeme po klientech, aby předem omlouvali plánovanou nepřítomnost v dílně a také aby se omlouvali, pokud přijdou do "práce" pozdě. Děje se tak jako v běžném zaměstnání, kam alespoň někteří z klientů směřují. Dále po klientech požadujeme dodržování pravidel chování v dílně, jejichž porušování může vést k vypovězení smlouvy o poskytování služby. Všichni se řídíme každodenním rozvrhem dílny. Pracovní činnosti a služby jednotlivých klientů jsou na daný týden viditelné na magnetické nástěnce v dílně. Tento týdenní plán vzniká společně po vzájemné dohodě v pondělí ráno. Minimálně jednou za rok probíhá připomenutí pravidel BOZP, první pomoci a pravidel podávání stížností/podnětů k chodu služby.
Jaká je cena služby:
Na koho se mohu obrátit
Organizace
Poslední aktualizace: 31.01.2022 21:04